Konnichiwa! Watashi wa Rebecca desu

Soshite watashi wa Nippon nitsuite manabimasu ;)

(*Hej! Jag heter Rebecca. Och jag ska lära mig japanska)
Hej och vad jag heter kan jag faktiskt, men google-translate for the win!!

Ja, dag fyra (?) avklarad! Och idag var första gången vi hade japanska. Och det var så kul!!! Tror det kommer bli min favoritkurs! För läraren är jättesnäll och glad, och klassen är väl lite halvt flummig xD (vi är blandade tvåor från hela skolan) En salig blandning av massor olika människor xD

Men det ska bli väldigt kul! Och ser verkligen fram emot att plugga japanska :D Enda failade var då att Yuki (läraren) hade beställt jättesvåra läroböcker till oss.. där vi typ måste lära oss japanska för att kunna lära oss japanska? Asså allt står på japanska... och det är inte det lättaste språket direkt xD

スキあなたに ;)
#1 - - anna:

japanska/koreanska/kinesiska och alla andra språk som inte är med romerska bokstäver kan man inte använda google translate till ... man får ha tur om man får rätt. självklart blir det rätt ibland men man ska inte lita på det så mkt, och om man ska veta en mening ska man skippa det helt. sök hellre på google ;) i've tried and i failed...



just so you know :)

Upp