Morsdag

Önskar jag kunde berätta om allt fint jag och min mamma gjort idag, och berätta för er hur mycket hon betyder för mig. Och det kan jag ju göra, men det skulle inte vara nog med att beskriva det. Nu när alla andra firar sina mammor är det enda jag kan göra för att hedra henne och visa hur mycket jag älskar henne är att minnas och kanske lägga en ros vid hennes grav. 
 
Mamma, du kommer alltid vara den jag älskar mest av alla här på jorden, och även den jag saknar mest. Vet att jag tagit upp det här många gånger tidigare, men kan inte säga det nog. 
Den här dagen är en av tre som jag tänker på dig extra mycket. Din födelsedag, morsdag och dagen du flyttade till himlen. Så det är klart man är extra känslig just nu. 
 
Så nu är jag här, ensam i mitt rum, och tittar på en bild på dig. Tänker på allt fint du lärt mig, som att uppskatta små saker i vardagen, alltid tänka positivt och hur otroligt skört livet är. Du kommer alltid vara den person jag ser upp till mest, för du var och är en sådan förebild för mig, både hur man ska vara som förälder men också hur man ska leva varje dag för Jesus. 
 
Jag vill att du ska känna dig stolt över mig, och jag vet att du är det, men önskar du kunde vara här för att säga det. Men den här dagen handlar inte om mig, det handlar om dig. 
 
Så älskade mamma, tack för att du håller ett vakande öga på oss här nere, tack för allt du gjort för mig, tack för att du alltid finns där, och tack för de åren vi fick. 
 
Saknar och älskar dig så mycket att det gör ont ibland. 
 
Många pussar och krama
Din Rebecca
#1 - - OliviaR:

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Upp